پربازدیدترین ویدئو ها

ویدئو های سلامت


لینک های مفید


روانشناسی

10 قدم دور از اضطراب


درمان اضطراب

براي همه ما مهم است كه بتوانيم بر نگراني ها غلبه و يا از آن جلوگيري كنيم‎

 

براي همه انسان‌ها، اين يك امر طبيعي است كه در زندگي خود بر سر مسايل گوناگون دچار نگراني شوند. و براي همه ما مهم است كه بتوانيم بر اين نگراني غلبه و يا از آن جلوگيري كنيم.

 

 10 قدم زير مي‌توانند به ما كمك كنند كه نگراني‌ها را از خودمان دور كنيم:

 

قدم اول: نگراني را به تنهايي تحمل نكنيد.

با يك نفر – قابل اعتماد – راجع به مسايلتان حرف بزنيد. اين به شما كمك مي‌كند كه مسايلتان را از يك منظر ديگر نيز بررسي كرده و آن‌ها را در يك مسير صحيح قرار دهيد.

 

قدم دوم: واقعيات را پيدا كنيد.

دريابيد كه آيا نگرانيتان پايه و اساسي دارد يا خير. ليست آن چيزهايي كه نگرانتان مي‌كنند را بنويسيد. اين كار به شما كمك مي‌كند كه معضلات واقعيتان را تفكيك و شناسايي كنيد.

 

قدم سوم: اقدام كنيد.

وقت يا انرژي‌تان را براي نگراني بودن هدر ندهيد. بلكه با مسايل مواجه شويد و آن‌ها را از بين ببريد. دوري كردن (فرار كردن) از مصايب و سختي‌ها نه تنها آرامش ايجاد نمي‌كند، بلكه، در بلندمدت، باعث استرس بيشتر خواهد شد.

 

قدم چهارم: از بدن خود مراقبت كنيد.

هميشه غذاهاي سالم بخوريد، خواب كافي و تمرينات ورزشي داشته باشيد. تمرينات ورزشي باعث آرامش عضلات و استراحت بدن مي‌شوند. مراقبت از جسم، به تنهايي، از فشار نمي‌كاهد بلكه باعث به دست آمدن انرژي بيشتر جهت مواجه شدن با مسايل خواهد بود.

قدم پنجم: در لحظه زندگي كنيد.

هرگز نگران آن‌چه كه در آينده رخ خواهد داد، و يا چيزي كه در گذشته اتفاق افتاده، نباشيد. بنابراين، فقط روي حال حاضر تمركز كنيد.

 

قدم ششم: مثبت باشيد.

هميشه به جاي چنبره زدن بر افكار منفي، بر جنبه مثبت همه چيز تمركز كنيد. به اضافه، خوش خلقي را نيز در خود افزايش دهيد.

 

قدم هفتم: براي مدت هر چند كوتاه، نگراني‌ها را به كناري بگذاريد.

جهت تفكر دقيق به خود مسايل، و در نهايت رسيدن به راه‌حل مناسب و خالي كردن ذهن از اضطراب،‌ براي مدت هر چند كوتاه، نگراني‌ها را به كناري بگذاريد.

 

قدم هشتم: خود را سرگرم كنيد.

فعاليت زياد يكي از راه‌هاي علاج نگراني است. سرگرم نگه داشتن خود، اجازه ورود افكار منفي به ذهن را نمي‌دهد.

 

قدم نهم: از خود درماني پرهيز كنيد.

به استفاده از داروهاي غيرضروري، سيگار و الكل متوسل نشويد. در صورت نياز، از افراد متخصص كمك بگيريد.

 

قدم دهم: نعمات و مواهب خود را شمارش كنيد.

با تفكر بر روي مزاياي خود، باعث كاهش حس نگراني، و در نتيجه، آغاز احساس آرامش خواهيد شد.

 

منبع: موفقیت 

 


مطالب مرتبط


  • بـرنامه ريزي بـراي بهترين روز زندگي تان!
  • مشکلات روحی خود را کنترل کنید
  • پدر استرس را در آورید
  • بازی ذهنی به افراد مضطرب کمک می کند
  • اضطراب اجتماعی چیست؟ و مفید ترین راهکارهای درمان اضطراب اجتماعی

  • : :

    تاریخ امروز

    شمسی
    امروز :سه شنبه
    ۲۹مرداد۱۳۹۸
    Gregorian (میلادی)
    Today :Tuesday
    20August2019
    قمري
    اليوم :الثلاثاء18
    ذو الحجة1440
    اوقات شرعی به وقت :تهران
    اذان صبح : ۰۴:۵۵:۰۸
    طلوع آفتاب : ۰۶:۲۶:۰۱
    اذان ظهر : ۱۳:۰۷:۵۸
    غروب آفتاب : ۱۹:۴۹:۲۰
    اذان مغرب : ۲۰:۰۸:۱۶
    نیمه شب شرعی : ۰۰:۲۲:۱۴

    وضعیت آب و هوا

    ذکر ایام هفته


    تعداد اذکار در هر روز صد مرتبه است.
    شنبه: ﴿یا رب العالمین﴾
    یكشنبه: ﴿یا ذالجلال و الاكرام﴾
    دوشنبه: ﴿یا قاضی الحاجات﴾
    سه شنبه: ﴿یا ارحم الراحمین﴾
    چهارشنبه: ﴿یا حیّ یاقیوم﴾
    پنج شنبه: ﴿ا اله الا الله الملك الحق المبین﴾
    جمعه: ﴿اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم﴾

    © تمامی حقوق برای ستاک محفوظ می باشد.