پربازدیدترین ویدئو ها

ویدئو های سلامت


لینک های مفید


روانشناسی

با تهي بودن از خشم، شادي از آن شماست


روش های مدیریت خشم

خشم، حس آرامش ما را بر هم مي‌زند و به صورت يك ميهمان ناخوانده ظاهر مي‌شود.

 

خشم، حس آرامش ما را بر هم مي‌زند و به صورت يك ميهمان ناخوانده ظاهر مي‌شود. علاوه بر اين‌كه خشم توليد استرس مي‌كند و اثرات ذهني و رواني ناخوشايندي به بار مي‌آورد، باعث بالا رفتن فشار خون و برخي ناراحتي‌هاي جسمي نيز مي‌شود…

خشم معمولا در اثر ناكامي به وجود مي‌آيد. در اين مواقع اگر لحظه‌اي توقف كنيم و فكرمان را سازمان‌دهي كنيم مي‌توانيم حس ناكامي را از خود دور كنيم. در اصل ناكامي و به دنبال آن خشم وقتي ايجاد مي‌شود كه ما كنترل ذهن‌مان را از دست مي‌دهيم.

گاهي اوقات شايد هيچ توضيح و دليل منطقي‌اي براي خشم‌مان پيدا نكنيم و صرفا يك موقعيت يا يك سري شرايط ناهماهنگ كنار هم قرار بگيرند و خشم را درون ما بيدار سازند، در اين موقع است كه ما ذات شاد و آرام خود را با حس غيرطبيعي و ناهماهنگي به نام خشم جابه‌جا مي‌كنيم. اما براي همه افرادي كه تصميم دارند خود را از اين حس ناخوشايند جدا سازند راه‌حلي وجود دارد. راهي كه مي‌تواند خشم را در هم بشكند. در اين راه‌حل يك حالت هماهنگي و هارموني وجود دارد و اين راه‌ها كارهايي هستند كه به وسيله انجام دادن آن‌ها حس تعادل دروني و شادي و آرامش، مجددا در درون‌مان جاري مي‌شود و ما را به ساحل امن و آسايش هدايت مي‌كند.

مراقبه
مي‌توانيد در جايي بنشينيد و يا حتي راه برويد، در هر يك از اين شرايط توجه خود را به تنفس‌تان معطوف كنيد. اگر نفس خود را حبس كرده‌ايد آگاهانه بازدمي انجام دهيد. حالا با دو شماره نفس بكشيد: 1 – 2، و با دو شماره ديگر عمل بازدم را انجام دهيد 3-4.

براي مدت يك دقيقه اين تنفس را تكرار كنيد.
در حالي كه با همان نظم تنفس مي‌كنيد، توجه خود را به افكارتان معطوف سازيد. به موقعيتي فكر كنيد كه باعث عصبانيت شما شد، فكر كنيد شما چه طور مي‌توانستيد آن موضوع را حل كنيد به نحوي كه به نفع همه افراد درگير در اين ماجرا باشد؟

كليه راه‌حل‌هاي موثر را در ذهن‌تان مرور كنيد و خود را در حال انجام دادن آن‌ها ببينيد. حال زماني را به نوشتن افكارتان اختصاص دهيد، دفترچه كوچكي فراهم كرده و تمام افكار مربوطه را در آن يادداشت كنيد. دفعه بعد كه خشمگين شديد به ياد بياوريد كه براي هر مشكلي راه‌حلي وجود دارد، راه‌حلي با بهترين پيامدها براي همه افراد درگير در آن موقعيت.

انتخاب كنيد كه خوشحال باشيد، حس ناكامي را از خود دور كنيد و به آن موقعيت با نگرشي تازه بينديشيد و راه‌حل تازه‌اي بيابيد، افكاري صلح‌جويانه، آرامش‌بخش و با بيشترين درجه خوبي، افكاري كه بيشترين نتيجه مثبت را به بار آورد.

منبع:موفقيت

 


مطالب مرتبط


  • باید های رفتاری که افراد عصبانی و همسرانشان باید بدانند
  • کسب آرامش حتی در شرایط نامطلوب
  • مدیریت عصبانیت: 10 راه عالی برای کنترل خشم
  • امروز می خواهم عصبانی نشوم

  • : :

    تاریخ امروز

    شمسی
    امروز :پنجشنبه
    ۲۷تیر۱۳۹۸
    Gregorian (میلادی)
    Today :Thursday
    18July2019
    قمري
    اليوم :الخميس15
    ذو القعدة1440
    اوقات شرعی به وقت :تهران
    اذان صبح : ۰۴:۱۸:۴۸
    طلوع آفتاب : ۰۶:۰۰:۵۹
    اذان ظهر : ۱۳:۱۰:۲۵
    غروب آفتاب : ۲۰:۱۹:۳۰
    اذان مغرب : ۲۰:۴۰:۰۳
    نیمه شب شرعی : ۰۰:۱۹:۰۹

    وضعیت آب و هوا

    ذکر ایام هفته


    تعداد اذکار در هر روز صد مرتبه است.
    شنبه: ﴿یا رب العالمین﴾
    یكشنبه: ﴿یا ذالجلال و الاكرام﴾
    دوشنبه: ﴿یا قاضی الحاجات﴾
    سه شنبه: ﴿یا ارحم الراحمین﴾
    چهارشنبه: ﴿یا حیّ یاقیوم﴾
    پنج شنبه: ﴿ا اله الا الله الملك الحق المبین﴾
    جمعه: ﴿اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم﴾

    © تمامی حقوق برای ستاک محفوظ می باشد.