پربازدیدترین ویدئو ها

ویدئو های سلامت


لینک های مفید


روانشناسی

زندگی شخصی تان هر روز بهتر از دیروز


زندگی روزمره,بهتر شدن امور زندگی,بهتر شدن زندگی

بسیاری از روزها پیش می آید که در زندگی روزمره مان خودمان را سرزنش می کنیم و از حال و روز خود شاکی هستیم و فکر می کنیم در دنیا جایی ایستاده ایم که جایگاه ما نیست. غرغر کردن و سرزنش راهکار نیست بلکه ما باید مسائل و مشکلات زندگی مان را حل کنیم.

حل مسئله و سعی در بهتر شدن امور زندگی آسان نیست ولی امکان پذیر است.ترقی در موقعیت شغلی و اجتماعی هدف زندگی اکثر افراد است اما رسیدن به بهترین ها در زندگی همه افرارد رخ نمی دهد. در واقع پروراندن افکار پوچ و خیال های باطل در مورد اینکه دوست داریم چه کسی باشیم و خط و نشان کشیدن برای چیزهایی که دوست داریم تغییرشان دهیم ، دشوار است و به راحتی خیال پردازی نیست اما با به خاطر داشتن چند نکته  شما می توانید راحت تر زندگی شخصی تان را بهبود بخشید.
 
برای خودتان هدف بسازید
گفتن :«من می خواهم زندگی شخصی ام را بهتر کنم» آسان است،  اما اولین گام برای به ثمر رساندن آن وقتی اتفاق می افتد که آن را تصور کنید.  قلم و کاغذ خود را بردارید و ایده هایتان را بنویسید، نوشتن را تا زمانی ادامه دهید که یکی از آن ایده ها ذهن شما را درگیر کند، بر روی آن تمرکز کنید. این هدف باید چیزی خاص و قابل سنجش باشد. رژیم غذایی و کاهش یا افزایش وزن می تواند یکی از این اهداف باشد. برای مثال، شما می خواهید وزن کم کنید، وزن مورد نظرتان را روی کاغذ بنویسید و سپس اهداف خودرا از اینکه می خواهید کاهش وزن دهید یادداشت کنید. وقتی هر روز به هدفهایتان نگاه می کنید، راسخ تر و جدی تر از روز قبل کاهش وزنتان را پیگیری می کنید.

اگر شما در راه بهبود و ترقی خود قدم گذاشته اید، به خاطر داشته باشید ، تغییر عاداتی که سالها همراه شما بوده و شخصیت شما را شکل داده است یک شبه امکان پذیر نخواهد بود.
 
با افکار بکر، شکست ناپذیر باشید
برای رسیدن به هدفتان خلاقیت به خرج دهید. وقتی در راهی قرار می گیرید که پر از افکار بکر و جدید است برای ادامه مسیر پر انرژی تر و مصمم تر هستید. به طور مثال برای کاهش وزن سعی کنید سوپ های جدید یاد بگیرید حتی می توانید یک ورزش جدید را برای این کار انتخاب کنید.
 
فقط یک روی سکه را ببینید
به هر آنچه انجام می دهید، مثبت نگاه کنید. به جای ابراز ناراحتی در مورد آنچه که کنار گذاشته اید در مورد آنچه که بدست می آورید، فکر کنید. به عنوان مثال، به جای اینکه فکر کنید که شما محدود شده اید و دیگر نمی توانید آن طور که می خواهید بخورید به این فکر کنید که شما با استفاده از میوه ها و سبزیجات متنوع بدنی سالم خواهید داشت.

تحلیل و تجزیه روشهای رسیدن به هدف تان
روشهایی که می خواهید با استفاده از آنها به هدف خود برسید برای خود تجزیه و تحلیل کنید . به عنوان مثال، اگر می خواهید، رژیم غذایی بگیرید، بیاندیشید چگونه می توانید عادات غذا خوردن خود را تغییر دهید، آیا نیاز است که از شر مواد غذایی وسوسه انگیز که در قفسه آشپزخانه دارید، خلاص شوید؟ در مورد هدف تان همه آنچه را به طور آشکار و بدیهی است، بنویسید. حتی آنچه که نیاز است در مراحل بعدی رسیدن به هدف تان انجام دهید.
 
به دنیا بگویید که می خواهید تغییر کنید!
در مورد هدف خود با نزدیکانتان صحبت کنید و به آنها بگویید که قصد دارید برای بهتر شدن زندگی تان در آن تغییراتی بدهید . اگر دوستان و خانواده شما از تغییرات آگاهی داشته باشند، شما بیشتر احتمال موفقیت خواهید داشت چرا که آنهایی که دوست و همراه واقعی شما هستند، برای موفقیت تان به شما کمک خواهند کرد و در مسیر تغییرات شما را تنها نخواهند گذاشت.
 
از یک تغییر بزرگ شروع کنید
از جایی شروع کنید که وقتی به هدفتان رسیدید خودتان هم شگفت زده شوید این امر باعث می شود هدف های تان را یکی پس از دیگری فتح کنید. در این مرحله است که انتظارات شما یکی پس از دیگری برآورده می شود. چیزی که منتظر آن هستید، اتفاق می افتد. اگر از دست دادن وزن هدف شماست، شما می توانید یک رژیم غذایی که شما را خوشحال می کند پیدا کنید.

اگر شما در راه بهبود و ترقی خود قدم گذاشته اید، به خاطر داشته باشید، تغییر عاداتی که سالها همراه شما بوده و شخصیت شما را شکل داده است یک شبه امکان پذیر نخواهد بود زیرا این عادات روزها و شب های بسیاری در کنار شما بوده اند.
منبع:تبیان


مطالب مرتبط


  • به همین راحتی از زندگی‌تان لذت ببرید!
  • زندگی از یک نوع دلپذیر!
  • 5 راهکار استثنایی برای کسب موفقیت در ​زندگی
  • مشکلاتی با طعم شکلات
  • چگونه هر روز بهتر از دیروز باشید

  • : :

    تاریخ امروز

    شمسی
    امروز :چهارشنبه
    ۲۶تیر۱۳۹۸
    Gregorian (میلادی)
    Today :Wednesday
    17July2019
    قمري
    اليوم :الأربعاء14
    ذو القعدة1440
    اوقات شرعی به وقت :تهران
    اذان صبح : ۰۴:۱۷:۴۹
    طلوع آفتاب : ۰۶:۰۰:۱۸
    اذان ظهر : ۱۳:۱۰:۱۹
    غروب آفتاب : ۲۰:۲۰:۰۰
    اذان مغرب : ۲۰:۴۰:۳۶
    نیمه شب شرعی : ۰۰:۱۸:۵۴

    وضعیت آب و هوا

    ذکر ایام هفته


    تعداد اذکار در هر روز صد مرتبه است.
    شنبه: ﴿یا رب العالمین﴾
    یكشنبه: ﴿یا ذالجلال و الاكرام﴾
    دوشنبه: ﴿یا قاضی الحاجات﴾
    سه شنبه: ﴿یا ارحم الراحمین﴾
    چهارشنبه: ﴿یا حیّ یاقیوم﴾
    پنج شنبه: ﴿ا اله الا الله الملك الحق المبین﴾
    جمعه: ﴿اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم﴾

    © تمامی حقوق برای ستاک محفوظ می باشد.